خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / بلاگ / مشاوره برای ترک اعتیاد به خودارضایی اجباری

مشاوره برای ترک اعتیاد به خودارضایی اجباری

مشاوره برای ترک اعتیاد به خودارضایی اجباری

 اگر احساس می کنید که به صورت اجباری خودارضایی می کنید؛ یعنی اگر نمی توانید در برابر تمایل به خودارضایی مقاومت کنید یا اگر در زندگی شما تاثیر گسترده گذاشته است؛ راه هایی برای ترک اعتیاد به خودارضایی اجباری وجود دارد. خودارضایی اجباری در واقع به رفتار مربوط نمی شود، بلکه به منظور درمان درد و تلاش برای برآوردن نیازهای برآورده نشده در زندگی است…

نکته کاربردی برای ترک اعتیاد به خودارضایی اجباری

گاهی اوقات میل به خودارضایی در افراد ایجاد می شود؛ اما روش­های مختلفی برای مهار این غریزه و تمرکز بر چیز دیگری وجود دارد. هرگونه اعتیاد باعث ایجاد تضاد در مغز می شود، بنابراین ممکن است علائم ترک اعتیاد به خودارضایی اجباری را مشابه علائم ترک اعتیاد به مواد تجربه کنید.

خودارضایی چیست؟

خودارضایی تحریک دستگاه تناسلی برای دستیابی به برانگیختگی و لذت جنسی است، معمولاً تا حد ارگاسم (اوج جنسی). این کار معمولاً با لمس، نوازش یا ماساژ آلت تناسلی یا کلیتوریس تا رسیدن به ارگاسم انجام می شود. خودارضایی روشی است که اکثر نوجوانان قبل از شروع به رابطه جنسی به آنچه از آن لذت می برند پی می برند. با این حال، اگر به یک اعتیاد تبدیل شود، بر جنبه های مختلف دیگر زندگی تأثیر می گذارد. همچنین محققان بر این باورند که میزان بیش از حد خودارضایی هورمون ها را از بین می برد.

ترک اعتیاد به خودارضایی اجباری چگونه ممکن است؟

اگر احساس می کنید که به صورت اجباری خودارضایی می کنید؛ یعنی اگر نمی توانید در برابر تمایل به خودارضایی مقاومت کنید یا اگر در زندگی شما تاثیر گسترده گذاشته است؛ راه هایی برای ترک اعتیاد به خودارضایی اجباری وجود دارد. در حالی که خودارضایی باید یک لذت باشد، افراط در آن می تواند نشانه یک مشکل در سلامت روان باشد و باید با یک متخصص مشورت کنید.

چه میزان از خودارضایی بیش از حد است؟

هیچ عدد مشخصی وجود ندارد که میزان “بیش از حد” خودارضایی را توضیح دهد. برخی از افراد می توانند این کار را دو بار در روز به طور سالم انجام دهند، در حالی که برخی دیگر اگر این کار را دو بار در هفته انجام دهند فکر می کنند که زیاد است. هیچ پاسخ درستی در این مورد وجود ندارد. آنچه مهم­تر است نگرش و طرز فکر شما هنگام خودارضایی است. دو بار در روز اگر بر بقیه زندگی شما تأثیر نگذارد، می تواند سالم باشد. با این حال، اگر اغلب در طول روز به خودارضایی فکر می کنید، یا اگر در هنگام خود ارضایی نگران هستید، ممکن است نشانه هایی از اعتیاد را داشته باشید.

راه هایی برای کاهش میزان خودارضایی وجود دارد.

این روش ها می توانند شامل قطع عادت­هایی باشد که معمولاً با خودارضایی همراه است. به عنوان مثال، سعی کنید از تماشای پورنو خودداری کنید. یا حتی قبل از آن، اوضاع را تغییر دهید تا در رختخواب یا اتاق خواب خود، یا هر کجا که ممکن است خودارضایی کنید زیاد وقت سپری نکنید. به عنوان مثال، در آشپزخانه بنشینید.

ورزش نیز می تواند کمک کننده باشد. اندورفین هایی که از خودارضایی دریافت می کنید با ورزش نیز آزاد می شود، در حالی که می تواند شما را آنقدر خسته و خواب آلود کند که نیازی به خودارضایی در رختخواب نداشته باشید.

در برخی مواقع، ممکن است کمک حرفه ای لازم باشد. ترک خودارضایی اجباری می تواند یک مسئله جدی باشد. حتی اگر تا به حال نتوانستید خودارضایی اجباری را متوقف کنید، یک متخصص می تواند به شما کمک کند. هرگونه اعتیاد باعث ایجاد تضاد در مغز می شود، بنابراین ممکن است علائم ترک اعتیاد به خودارضایی اجباری را مشابه علائم ترک اعتیاد به مواد تجربه کنید.

علائم ترک اعتیاد به خودارضایی اجباری می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش اضطراب و استرس
  • تحریک
  • نوسانات خلقی
  • یاد آوری تصاویر پورنو
  • بی میلی جنسی
  • مشکل خواب
  • تمایل به تماشای فعالیت جنسی
  • رویاهای جنسی
  • انرژی کم
  • حملات عصبی

در ادامه چند راه برای ترک اعتیاد به خودارضایی اجباری وجود دارد:

مشاوره برای ترک اعتیاد به خودارضایی اجباری

به دنبال راه دیگری برای استفاده از زمان و انرژی خود باشید:

خودارضایی تنها راه برای لذت و گذر زمان نیست. زندگی خود را با فعالیت­های جالبی پر کنید که می­توانند شما را درگیر خود کنند. هیجان انجام یک کار جالب می­تواند به راحتی جایگزین تمایل به خودارضایی شود.

خلاق بودن:

تمایلات جنسی خود را به یک خروجی خلاق تبدیل کنید. شروع به یادگیری موسیقی کنید، یاد بگیرید که در زمان آزاد خود نقاشی کنید، خاطرات روزانه خود را بنویسید یا هر کار سازنده ای انجام دهید.

فعالیت بدنی:

هرگونه فعالیت بدنی نیاز به پشتکار و نظم دارد. علاقه خود را به ورزش­های مختلف مانند تنیس، شنا و بسکتبال افزایش دهید. هر نوع کار بدنی تنش را از بدن شما برداشته و تمرکز شما را تقویت می کند. یوگا یکی دیگر از ورزش­هایی است که باعث می شود احساس آرامش کنید و کمتر تمایل ناگهانی به خودارضایی را احساس می کنید.

رژیم غذایی سالم داشته باشید:

در رژیم غذایی خود میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. تغذیه سالم بدن شما را متناسب و فعال می­کند.

سرگرمی جدیدی پیدا کنید:

ما هرگز آنقدر پیر نیستیم که نتوانیم چیزهای جدید یاد بگیریم. برای تسلط بر یک مهارت جدید یک چالش را بر عهده بگیرید. این باعث می شود مغز شما روی چیز جدیدی تمرکز کند و شما منتظر رسیدن به هدفی به جای خودارضایی باشید.

ترک اعتیاد به خودارضایی اجباری آسان نیست؛ حتی سربازان قدیمی این راه هنوز در این زمینه چالش هایی دارند. اما این نبردی است که می توانید در آن پیروز شوید! در ادامه چند ایده کاربردی وجود دارد که به من در ترک اعتیاد به خودارضایی اجباری کمک کرده است:

خروجی های سالم داشته باشید.

استمناگران افرادی پر انرژی، خلاق و پرشور هستند که چیزهای زیادی برای ارائه دارند. مکان­های سالمی را پیدا کنید که بتوانید از این انرژی استفاده کرده و از آن به خوبی استفاده کنید

عمیق ­تر فکر کنید.

خودارضایی اجباری در واقع به رفتار مربوط نمی شود، بلکه به منظور درمان درد و تلاش برای برآوردن نیازهای برآورده نشده در زندگی است. یک نفس عمیق بکشید و فراتر از سطح بروید تا دریابید که چرا خودارضایی می­کنید. یکی از بهترین کار ها این است که عوارض خودارضایی بر روی روح و روان خود را کامل درک کنید و فقط به بحث جسمی آن فکر نکنید، وقتی بفهمید واقعا هیچ لذتی برای شما ندارد، بهتر می توانید آن را کنار بگذارید.

نوشتن را شروع کنید و به نوشتن ادامه دهید.

این مورد ممکن است به نظر برخی کمی دیوانه وار به نظر برسد، اما نوشتن در دفترچه یادداشت یک راه سالم برای بیرون ریختن “چیزهای” درون شما است. عصبانیت خود را بنویسید، احساسات خود را بنویسید. از نوشتن به عنوان راهی برای صحبت کردن استفاده کنید؛ هم با خودتان و هم با خدا.

بهترین روش ها برای غلبه بر اعتیاد به پورنو

اکنون می دانید که وقتی افراد درگیر، تماشای پورنو را کنار می­گذارند و خودارضایی اجباری را متوقف می کنند؛ در عوض امکان تجربیات و روابط جنسی واقع بینانه و سالم تر را در زندگی خود تقویت می­کنند، مزایای ترک پورنو بیشتر از تمایل به وابستگی به پورنو است.

راه­های قوی ماندن و ترک اعتیاد به پورنو چیست؟

در ادامه چند راه برای غلبه بر اعتیاد به پورنو و شروع دوباره وجود دارد:

بپذیرید که با دیدن پورنو مشکل دارید.

 انکار فقط شما را بیشتر در دام اعتیاد می­گیرد، بنابراین ابتدا باید بپذیرید که این مشکل برای شما وجود دارد تا شروع به ترک آن کنید.

درک کنید که در حال انتخاب های ضعیف هستید.

ممکن است احساس کنید در حال انجام کاری “عادی” هستید، اما در واقعیت، اینطور نیست. از توجیه خود خودداری کنید که ممکن است مشکل شما را بدتر کند.

مسئولیت شخصی را بر عهده بگیرید.

دیگر سرزنش عوامل خارجی را متوقف کنید، مانند این فکر که “اگر شریک زندگی من مهربان تر بود” یا “دیگران اغوا کننده هستند و من نمی توانم در برابر آن­ها مقاومت کنم”. شروع به پذیرش مسئولیت اقدامات خود کنید.

مشکلات خود را با یک فرد قابل اطمینان به اشتراک بگذارید.

به دنبال یک دوست نزدیک، مشاور یا درمانگر باشید که می توانید به او اعتماد کنید.

برای تقویت اراده خود مدیتیشن را تمرین کنید.

در روزهای ترک اعتیاد به خودارضایی اجباری، ممکن است در مقاومت در برابر هوس تماشای پورنو احساس ضعف کنید. تمرینات ذهن و بدن مانند مدیتیشن یا یوگا را در نظر بگیرید. تلاش برای ترک اعتیاد به خود ارضایی اجباری یک مبارزه واقعی است و این موارد می توانند در حفظ کنترل بر امیال و هوس ها به شما کمک کنند.

کتاب­ ها و مطالبی را بخوانید که درباره پاکی جنسی آموزش می دهد.

اگر به دلایل مذهبی از پورنو یا خودارضایی دست می کشید، کتاب های مقدس و سایر مطالبی را که در مورد پاکی جنسی آموزش می دهند، مطالعه کنید. به زودی متوجه خواهید شد که بهتر است احساس تمیزی و سلامت داشته باشید و رابطه جنسی سالم و صمیمی را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از رابطه خود تجربه کنید.

تمام موارد پورنوگرافی که در اختیار دارید را حذف کنید.

حذف پورنوگرافی ممکن است گامی ترسناک به نظر برسد، اما اگر به دنبال پیشرفت واقعی هستید، یک مرحله ضروری است. و اگر احساس ناراحتی یا پشیمانی کردید، آرام باشید زیرا این نشانه یک تغییر مثبت است. حتما حتما مطلب درمان اعتیاد به پورنوگرافی را در سایت ترک سریع مطالعه کنید.

از وسوسه اجتناب کنید و در برابر تماشای پورنو مقاومت کنید.

در برابر میل به تماشای پورنوگرافی بگویید “هرگز”. اگر تمایل دارید عادت دیدن پورنو قبل از خواب را رها کنید، سعی کنید با شریک زندگی خود صحبت کنید، به یک پادکست گوش دهید یا با اقوام و دوستان خود تماس بگیرید. فقط کاری کنید که حواس شما را پرت کند. فعالیتی را انتخاب کنید که مثبت و سالم باشد و به شما انرژی مثبت بدهد. خود را فریب ندهید و فکر کنید که اشکالی ندارد به پورنوگرافی نگاه کنید زیرا می تواند به سرعت منجر به عقبگرد شود.

مدتی به خود فرصت دهید تا مسیر بهبود را پیدا کنید.

زمان بهبودی بسته به سن و میزان اعتیاد شما متفاوت است، اما مهم نیست که در چه وضعیتی هستید، در مورد بهبودی امیدوار و قاطع باشید. این یک فرایند یادگیری و رشد است. با خودتان ملایم باشید و مراقبت از خود را تمرین کنید.

موفقیت­های روزانه را جشن بگیرید.

بهبودی از اعتیاد به پورنو یا ترک اعتیاد به خودارضایی اجباری نبردی است که یک روز در یک زمان کامل می شود. روزی که بدون خودارضایی اجباری گذشت را جشن بگیرید و بر لحظه حال تمرکز داشته باشید. سفر شما آغاز شده است. با یادگیری در مورد اعتیاد به خودارضایی، ایجاد تغییر در زندگی امکان پذیر می شود، شما قبلاً اولین قدم را برای زندگی بهتر برداشته اید. دانش قدرت است.

یک دیدگاه

  1. ناشناس متوسط

    سلام من نزدیک ۴۰ سالمه مذکر مجرد هستم . از حدود ۷ سالگی درگیر این مسایل هستم . سالهای سال است که می گویم ای کاش این کارها را نکنم ولی چند دقیقه بعد انگار به خودم دروغ گفتم دوباره دنبال این کارها می دوم. باز روز از نو روزی از نو.
    با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *