آیا خودارضایی حرام است؟ (بررسی 100% کامل)

آیا خودارضایی حرام است؟ نظر دین اسلام درباره خودارضایی یا استمناء چیست؟ در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم و نظر چند تا از مراجع تقلید را هم بررسی خواهیم کرد.

استمناء و خودارضایی جزو آن دسته از کارهاست که در جوامع امروزی بسیار زیاد دیده می‌شود. این کار در ادیان مختلف احکام متفاوتی دارد و در اسلام، عملی ناپسند و زشت است. در این بین برای بسیاری از کاربران، این سوالات مطرح است که آیا خودارضایی به مقدار کم نیز گناه‌آلود است؟ آیا خودارضایی در زنان حرام است؟ آیا استمناء و خودارضایی گناه کبیره است؟ این نوع سوالات بحث‌هایی را میان برخی افراد و علمای دین ایجاد کرده است که آیا واقعا خودارضایی عملی حرام است یا خیر؟ ما در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ کاملی بدهیم تا شما را از دیدگاه اسلام در این زمینه مطلع کنیم، پس با ما همراه باشید.

تعریف خودارضایی

خودارضایی را می‌توان کسب لذت جنسی شخصی و رسیدن به ارگاسم، یا همان اوج لذت جنسی به دست خود فرد تعریف کرد. به طوری که انسان با خودش کاری کند تا از او منی بیرون آمده و دچار انزال شود. خودارضایی در واقع  یکی از راه‌های انحرافی در ارضای میل جنسی بوده و نه تنها باعث آسیب‌های جسمی می‌شود، بلکه فرد را در معرض آسیب‌های جدی روحی و روانی نیز قرار می‌دهد.

نظر اغلب مراجع تقلید شیعه در زمینه با حرام بودن خودارضایی و استمناء

آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به فردی که درباره حرام بودن استمناء از او سوال کرده بود؛ پاسخ داده است که استمناء یا همان خودارضایی، عملی است که در آن انسان با خودش کاری می‌کند تا شهوتش تحریک شده و منی از او بیرون آید. خودارضایی جزو اعمال حرام و گناهان کبیره است که عوارض نامطلوبی در دنیا و آخرت برای افرادی که آن را انجام می‌دهند دارد. این کار همچنین ضررهای زیادی بر جسم و روح انسان وارد می‌کند و در دراز مدت افراد را با افسردگی و سایر بیماری‌ها همراه می‌سازد.

مطلب مرتبط: عوارض خودارضایی چیست؟

از این رو لازم است کسی که مرتکب خود ارضایی شده، توبه کند و از خدای خود طلب عفو و بخشش نماید. اگر واقعا توبه کند و تصمیم بر ترک این عمل زشت و قبیحانه بگیرد، خداوند نیز او را خواهد بخشید. به یاد داشته باشید یکی دیگر از مواردی که مهر تایید بر حرام بودن خودارضایی است، استحمامی است که پس از انجام آن واجب می‌باشد و در صورتی که فرد انجام دهنده این کار غسل نکند، نمی‌تواند نماز و روزه را به جا آورد. در همین راستا لازم است بدانید که مراجع دیگر شیعه از جمله «آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی، آیت الله سید علی خامنه‌ای، آیت الله عبدالله جوادی آملی، آیت الله سید علی حسینی سیستانی، آیت الله جعفر سبحانی تبریزی، آیت الله حسین نوری همدانی، آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی و آیت الله سید موسی شبیری زنجانی» نیز معتقد به حرام بودن خودارضایی و استمناء هستند.

آیا در بین مراجع دینی شیعه فردی وجود دارد که استمناء را حرام نداند؟

به طور کلی عمل استمناء، عملی است که هم از نظر علمی به بدن آسیب می‌رساند و هم از نظر شرعی باعث سست شدن اعتقادات شما خواهد شد. این تصور که از واقعیت فرار کرده و به دنبال راهکارهایی برای غیرگناه دانستن این عمل باشید، کاملا تصور پوچ و اشتباهی است. متاسفانه برخی از افراد هنوز هم فکر می‌کنند که نظر مراجع درباره استمناء با دیگری متفاوت است و از این رو در پاسخ به این سوال که «آیا در بین مراجع دینی شیعه فردی وجود دارد که استمناء را حرام نداند؟» وقت زیادی را صرف می‌کنند. این دوستان باید بدانند که از نظر تمام علمای شیعه، خودارضایی جزو گناهان بزرگ و کبیره می‌باشد و هیچ مرجعی نسبت به این عمل، فتوای مثبتی ارائه نکرده است.

چرا خودارضایی حرام است؟

اگر شما هم از مشکلات ناشی از خودارضایی به طور کامل مطلع باشید، جواب این سوال که چرا خودارضایی حرام است برایتان روشن می‌شود. خودارضایی عملی زشت است که آسیب‌های شدیدی را به افراد وارد می‌کند. این آسیب‌ها در سه زمینه جسمی، روحی و اجتماعی دیده می‌شود. در این قسمت قصد داریم به مضرات استمناء اشاره کنیم تا دلیل حرام بودن آن را بدانید.

مشکلات جسمی

اگر بخواهیم به آسیب‌های جسمی و فیزیکی خودارضایی اشاره کنیم، می‌توان گفت که این عمل موجب ایجاد ضعف و تحلیل در قوایِ جسمانی افراد، ایجاد ضعف در سیستم بینایی و کاهش تمرکز چشمی، آسیب پذیر شدن بدن در برابر بیماری‌ها، آسیب به دستگاه تناسلی و ایجاد مشکلات جنسی، ایجاد آسیب در مراکز عصبی و غدد مغز، کم خونی و تالاسمی، کم اشتهایی و مشکلات مربوط به گوارش، کم خوابی و اختلال شدید در خواب، تنگی نفس، سر درد و سرگیجه در موارد حاد، پیدایش تغییرات در نخاع و شکل ظاهری بدن افراد می‌شود.

مشکلات روحی و فکری

محدوده مشکلات روحی و فکری که بر اساس خودارضایی و استمناء به وجود می‌آید، بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که شما تصور می‌کنید. مشکلاتی مثل ضعف حافظه، حواس پرتی و ناتوانی در تمرکز فکری، ایجاد احساس اضطراب و استرس شدید، افسردگی حاد و مداوم، ایجاد پرخاشگری و بداخلاقی همیشگی، ایجاد احساس یأس از زندگی و ناامیدی در کار، از بین رفتن قدرت ایده‌پردازی و بسیاری از توانایی‌ها و استعدادها، عدم میل به تحصیل و تحقیقات علمی و به طور کلی فعالیت‌های فکری، بی‌احساسی نسبت به مسائل، ایجاد احساس خجالت، حس‌عدم اعتماد به نفس و احساس حقارت و ضعف اراده، از بین رفتن اعتقادات و علایق شخصی و احساس گناه و عذاب وجدان همیشگی؛ جزو مواردی هستند که در نهایت افراد معتاد به این عمل با آن‌ها روبه‌رو خواهند شد.

مشکلات اجتماعی

علاوه بر مشکلات جسمی و روحی، خودارضایی و استمناء باعث رسیدن به بن‌بست اجتماعی در افراد می‌شود؛ یعنی فرد به نقطه‌ای می‌رسد که در جامعه هیچ ارزشی نداشته و نابود شدن زندگی شخصی وی، به زندگی اجتماعی او نیز آسیب می‌رساند. از جمله مشکلات اجتماعی خودارضایی می‌توان به بی‌آبرویی و از بین رفتن احساس حیا، ظهور مشکلات خانوادگی و شخصی، انزوای شدید و طرد شدن از جامعه و مشکل در زمینه دوست یابی، مشکلات شدید در زمینه ازدواج، بی‌میلی نسبت به ازدواج و تأخیر در انجام آن، بی‌میلی و بی‌حسی نسبت به همسر، ناسازگاری خانوادگی و سرد بودن در کانون خانواده، ناتوانی در برابر مشکلات پس از ازدواج، جدایی و متزلزل شدن کانون خانواده، عدم علاقه نسبت به فداکاری و خدمت به هم‌نوعان، ایجاد مشکلات اجتماعی برای خانواده و نوامیس دیگران، آسیب‌های مرتبط به تجاوز کودکان و حسادت و بدبینی نسبت به مردم، اشاره کرد.

احادیث در زمینه استمناء و خودارضایی

سخنان و احادیث زیادی درباره زشتی عمل استمناء و حرام بودن آن وجود دارد. خودارضایی جزو اعمالی است که از گذشته تاکنون گریبان گیر بخش اعظمی از جوامع شده و از این رو بزرگان دین توجه ویژه‌ای به آن داشته‌اند. در این بین پس از قرآن کریم، مهم‌ترین منبعی که می‌توان به آن استناد کرد، سخن امامان (ع) و پیامبر اکرم (ص) است. در این قسمت پنج حدیث از این افراد در زمینه با خودارضایی را برای شما عزیزان آورده‌ایم.

امام صادق (ع): در روز قیامت خداوند با شخص خودارضا گفت و گو نمی‌کند و از چشم خدا می‌افتد.

پیامبر اکرم (ص): لعنت خدا و ملائکه خداوند و تمام بشر بر شخص خودارضا.

پیامبر اکرم (ص): کسی که خودارضایی می‌کند، ملعون است.

امام صادق (ع): خودارضایی گناه بزرگی است که خداوند در قرآن از آن نهی فرموده است.

امام صادق (ع): برای کسی که خودارضایی کند، در قیامت عذاب دردناکی در نظر گرفته شده است.

منابع این احادیث موثق بوده و اعتبار تاریخی بالایی دارد.

مطلب مرتبط: ۷ دعای شگفت انگیز برای ترک خودارضایی

مواردی که اسلام و قرآن آن را در رابطه با خودارضایی و استمناء حرام دانسته‌اند

حرام بودن خودارضایی

همان‌طور که گفتیم، نظر تمام مراجع نسبت به استمناء و خودارضایی یکی بوده و همه این افراد معتقدند، افرادی که این کار را می‌کنند دچار مصیبت بزرگی می‌شوند. مواردی که در پیرامون این مسئله وجود دارد گاهی برای برخی از افراد این سوال را به وجود می‌آورد که «آیا من در حال انجام عملی حرام هستم یا خیر؟»؛ همین سوال اگر به درستی پاسخ داده نشود، زمینه‌ساز گناهان بزرگ‌تر خواهد شد. از این رو در این بخش تصمیم گرفته‌ایم به مواردی که اسلام و قرآن آن را در رابطه با خودارضایی و استمنا حرام دانسته‌اند اشاره کرده، تا اگر در هر کدام از آن‌ها قرار گرفتید بدانید که دچار گناه بزرگی شده‌اید. این موارد عبارتند از:

  • خروج منی بر اثر صحبت تلفنی با همسر.
  • استمناء با استفاده از قدرت تخیل (شایع‌ترین نوع استمناء در میان جوانان).
  • استمناء برای فرار از زنا و ارتباط با نامحرم.
  • استمناء با استفاده از افکاری که به صورت ناخودآگاه باعث انزال فرد می‌شود.
  • هرگونه صحبت غیرحضوری با همسر که باعث تحریک جنسی و انزال شود.
  • استمناء با رضایت و یا بدون رضایت همسر در هر دو صورت حرام است.

و موارد دیگری که می‌بایست جهت اطمینان بیشتر از مراجع خود سوال کنید.

استمناء و خودارضایی در چه صورتی حرام نیست؟

مواقع خاصی وجود دارد که خودارضایی در آن‌ها عمل حرامی نیست. این موارد را در این قسمت آورده‌ایم:

  • در صورتی که برای آزمایش اسپرم و موارد پزشکی باشد.
  • در مواقعی که ضرورت و حتم وجود داشته باشد.
  • انزال در خواب و مواقعی که فرد بدون اراده و قصد دچار انزال می‌شود.

و موارد استثنایی که ممکن است در شرایط بسیار خاص رخ دهد.

جمع‌بندی نهایی حرام بودن خودارضایی

سوالی که برای بسیاری از افراد به خصوص جوانان وجود دارد، این است که آیا انجام عمل خودارضایی حرام بوده و گناه است؟ در جواب این دوستان، ما این مقاله را تهیه کردیم و در انتها نیز پاسخ این دوستان را به احادیث و کتب ارجاع می‌دهیم. اگر بخواهیم به طور کلی پاسخ این سوال را بدهیم، می‌توان گفت از نظر اسلام خودارضایی یا استمناء حرام و گناه بزرگی است که در این بین فرقی میان دختر و پسر وجود ندارد. در همین راستا قرآن کریم می‌فرماید: هر کس از راهی غیر از همسرش شهوت خود را دفع نماید، از تجاوزکاران است. این یعنی حکم الهی، افرادی که خودارضایی کرده و از این طریق شهوت‌ خود را برطرف می‌کنند، جزو متجاوزان می‌داند. پیامبر اکرم (ص) نیز در این باره دارای حدیثی است. وی فرمود: هر کس شهوتش را با دست و هر طریق دیگری غیر از مسیر طبیعی و ازدواج دفع نماید، مورد لعنت و نفرت خداوند است.

پس نظر پیامبر نیز بر قباحت استمناء، همانند نظر قرآن کریم می‌باشد. امام صادق (ع) نیز در جواب فردی که از او پرسیده بود آیا خودارضایی حرام است پاسخ داده: خودارضایی یا دفع شهوت از غیر مسیر طبیعی، از گناهان بزرگ است. از این رو باید بدانید که خداوند با نظر رحمت به فرد استمناء کننده نمی‌نگرد و از آنجایی که خودارضایی جزو افعال حرام اسلام است، عملا افرادی که این کار را می‌کنند عصیان‌گر بوده و با فرمان حق تعالی مخالفت دارند. به یاد داشته باشید کم و زیاد این فعل زشت نیز در حکم اصلی تفاوتی ایجاد نمی‌کند و این درست نیست که تصور کنید چون به مقدار کم خودارضایی می‌کنید، پس مشکلی از نظر اسلام و شرع ندارد.

هر مقدار به اندازه خود گناه است و هرچقدر بیشتر آن را تکرار کنید، گناه‌تان سنگین‌تر خواهد شد. از این رو عمل خودارضایی هم از دیدگاه قرآن کریم و هم از نظر بزرگان اسلام عملی قبیحانه و زشت است که انجام آن، فرد فاعل را از الطاف الهی دور می‌کند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به خودارضایی و استمناء اعتیاد دارند، بهتر است هرچه سریع‌تر روش‌های ترک خودارضایی را دنبال کنید تا دچار گناه نشوید. امیدواریم مطالب گفته شده نظرتان را جلب کرده باشد. شما می‌توانید سوالات و دیدگاه‌های خود را از طریق بخش نظرات به اطلاع ما برسانید.

از نظر اسلام در چه صورت خودارضایی گناه نیست؟

  • برخی از فقیهان شیعه در شرایطی خاص، خودارضایی را جایز می دانند. به عنوان مثال، آیت الله مکارم شیرازی در رساله عملیه خود می فرمایند: “اگر کسی به شدت شهوت کند و خوف وقوع در زنا یا سایر محرمات را داشته باشد و به همسرش دسترسی نداشته باشد، استمنا برای او اشکال ندارد، ولی احتیاط واجب ترک آن است.”
  • در برخی از مذاهب اهل سنت مانند حنبلی ها و شافعی ها نیز در شرایطی خاص مانند ترس از وقوع زنا، خودارضایی را جایز می دانند.

نکات مهم:

  • حتی در مذاهبی که خودارضایی را در شرایطی جایز می دانند، بر ترک آن تأکید شده است.
  • خودارضایی می تواند اثرات منفی روحی و روانی به دنبال داشته باشد، به همین دلیل حتی در شرایطی که جایز است، مشاوره با متخصصان روانشناسی و مذهبی توصیه می شود.

توجه:

  • احکام شرعی مربوط به خودارضایی پیچیده و دارای ظرافت های فقهی است.
  • برای دریافت پاسخ دقیق و متناسب با شرایط خود، باید به مراجع معتبر مذهبی یا متخصصان دینی مراجعه کنید.
دوره ترک خودارضایی (کلیک کنید)

‫222 دیدگاه ها

  1. سلام خود ارضایی ترک کردم اما یه عوارضی برام داره و اونم اینه که تقریبا هر دو هفته یکبار صبح که پا میشم میبینم خیس شدم و گویا در خواب ارضا شدم و کاملا غیر عمدی بوده!من هیچ چیز تحریک کننده و افکار و صحنه هیچ چیزی ندارم و نمیبینم که موجب شهوت من بشه فقط برخی شب ها حتی بدون اینکه خوابی ببینم ارضا میشم از وقتی ترک کردم اینجوری شده و زمانی که خود ارضایی میکردم اصلا اینجوری نبود!! بعد اینکه گشتم و تحقیق کردم فهمیدم که شب ارضایی یه چیز عادی هست و برای اینکه دفعش کنیم باید حد اقل ماهی یکبار رابطه جنسی داشته باشیم خوب من شرایط رابطه رو ندارم چون ۱۶سالمه شما یع رهکار بگید قرار نیست که هی جلو خانواده ضایع بشم😭واقعا این همه در مورد ترک خود ارضایی و اینا و گناهاش تو قرآن. و دین و سایتا نوشتن فکر اینو نکردن یکی ترک کنه هر دو هفته تا صب پا میشه مجبور بشه بره حموم(به یه بهونه ای)؟؟من جوابی از شما نمیخوام چون میدونم هیچ راهی نداره و باید تحمل کرد و هرچقد پاک باشی این اتفاق میافته

    1. منم همینجوری بودم شب ها قبل از خواب یخ بزار رو بیضه هات خود به خود بعد از چند ماه یا چند هفته درست میشه

      1. چرا به آدمها راه اشتباه معرفی میکنید؟!!!!
        افرادی که اینجا کامنت گذاشتند عمدتاً نوجوان و کم اطلاع هستند و بخاطر عدم اطلاع کافی در جامعه بدنبال جواب سوال هستند.
        آیامیدونید که این کاری که شما توصیه کردی (یخ بذارید!!) علاوه بر این که باعث عقیم شدن آقا خواهد شد، از نظر روانی مازوخیسم جنسی محسوب میشه؟

    2. ارضا شدن در خواب هیچ مشکلی ندارد و یخ گذاشتن هم باعث از بین رفتن اسپرم ها می‌شود و خجالت نکش و براشون توضیح بده هر چند خودشون بهتر میدونند و لطفاً و لطفاً سمت خود ارضایی بر نگرد برای شب ارضایی نشدن

    3. این طبیعیه چون باید اسپرم های کهنه خارج بشن و اسپرم های جدید جایگزین بشن بعدم خانوادت خودشون درکت میکنن و اصلا دیدگاه بدی نسبت بهت ندارن چون هم پدرت و هم مادرت مثل تمام پدرا و مادرا که یه زمانی مجرد بودن و جنب میشدن اوناهم جنب میشدن و کاملا درکت میکنن اصلا خجالت نکش و بذار همین پروسه ادامه پیدا کنه و دست به خودارضایی نزن

  2. سلام من نوجوانم این کارو انجام میدم سعی کردم ترک کنم ولی نمیشه بعدش هم اگه شد غسل اگه نشد تیمم به نیت غسل جنابت می کنم درسته ؟؟
    یا حتما باید غسل کنی ؟؟ اگر اشتباهه چکار کنم خیلی وقته این کارو می کنم نماز و روزه هام خیلی زیاده نمی تونم قضا شو بگیرم ترو خدا راهنمایی کنید. این کار من درسته یا نه اگر نه چطوری ترکش کنم😭😭😭

    1. سلام
      باید ترکش کنی
      هر موقع اون حالت شهوت بهت دست داد بروپاهاتو با اب سرد بشور
      به خدا بگو کمکت کنه
      بعدم کارایی مثل غذا پختن کتابای علمی خوندن ورزش کردن و……. انجام بده
      خیلی راحت ترکش میکنی

  3. میگم من حس میکردم حرامه ولی کامل مطمئن نبودم میگم الان روزه من باطله؟ بعد یک چیز دیگه من تقریبا ۲ تا ۳ سال هست که خودرضایی میکنم و بیشتر وقت ها در حمام این کار را میکنم باید چیکار کنم وقتی وارد حمام میشم وسوسه نشم؟بعد یه چیز دیگه هم که خواستم بگم من سر ۱دقیقه تا ۲ دقیقه ارضا میشم میگم اگه به مدت زیادی این کار رو انجام ندیم این هم خوب میشه مصلا تا وقتی که ازدواج کردیم من از همین الان استرسشو دارم خواهشاً جواب بدید

    1. 90 درصد افراد منی اونها در حدود دو دقیقه از شروع دخول خارج میشه گول این فیلم ها و کلیپ های تبلیغاتی رو نخور اینها اون اقلیت پنج درصدی هستن که توانایی جنسی نامتعارف دارن!..یک نکته اکثر افرادی که سکس طولانی سی دقیقه یا یک ساعته دارن در میان سالی به دلیل تحلیل رفتن بدن و ناتوانی جنسی به شدت دچار افسردگی و بیماری های متخلف میشن چون از اون دوران اروج خارج میشن..

  4. سلام واقعا کسانی هستن که ازدواج کردن وهنوز همین مشکل دارن من خلی ناراحت میشم من28سالم هست مشکل مالی دارم نه ماشین دارم نه پس انداز و نتونستم ازدواج کنم ونیاز دارم خوب زمانی که پول نباشه نمشه ازدواج کرد خود ارضای که حرامه پس این نیاز که دارم باید چکار کنم همه راه های که بوده انجام دادم نشده فقط 2تا3روز میتون خودم کنترل کنم بعدش شدیدن دونه میشم وقعا نمیتون خودم کنترل کنم راحنمایی کنید ممنون

    1. افرین این تقوای الهی بر تو مبارک هرچه از خدا خواهی در 6سال ترک این عادت بدست خواهی اورد زنده باد مردی چون تو

  5. سلام
    من سن کمی دارم و توی نوجوانی هستم
    نمیدونستم این کار خرامه و با قدرت تخیل اینکارو میکردم حدود دو سال! والان متوجه شدم ولی غسل انجام ندادم و توی ماه رمضان هستیم
    چون نمیدونستم این کار خرامه اشکالی نداره؟ و الان متاسفانه خیلی سعی کردم جلوی خودمو بگیرم ولی نشد و دوباره انجام دادن
    الان نماز و روزه باطله من غسل نکردم!؟
    چیکار کنم چجوری توبه کنم من. اصلا نمیدونم و واقعا هم ناراحتم
    لطفاااااااااااااا کمکم کنیدددد

    1. عزیزم،نترس ارامش خودتو حفظ کن خدا توبه افراد رو قبول میکنه،همینکه احساس گناه و پشیمانی در شما ایجاد شده یعنی هنوز راه نجات از این مشکل دارید،غسل و توبه کنید،تلفنی با دفتر مجع تقلیدتون صحبت کنید(از۱۱۸ شماره رو بگیرید) راهنماییتون میکنن راجع به اینکه روزه بودید و این عمل رو انجام دادید باید چکار کنید.سعی کنید موقع امدن این افکار و رفتار بد سریعا در جمع خانواده و دوستان قرار بگیرید چون بیشتر در زمانهای تنهایی این افکار سراغ شخص میره،شبها کاملا خسته تو رختخواب برید که سریع خوابتون ببره،ورزش کنید،به جای افکار خودارضایی ، همون لحظه با خدا صحبت و مناجات و درد دل و شکر گزاری کنید.

    2. عزیز من شما از همین دقیقه تصمیم به ترکش بگیر و با خداوند متعال عهد ببند که دیگه خود ارضایی نکنی و توبه کن
      هروقت هم وسوسه شدی خود ارضایی کنی سریع هررررر جور که شد از سر جات بلند شو و با خودت بگو چرا من باید این کارو بکنم چرااا هااا بعد با خوشحالی برو به کارات برس .

  6. بسم الله الرحمن الرحیم.. یاد خدا انسان را از گناهان دور خواهد کرد،،توبه کنید و به خدا پناه ببرید.. قطعا شما پیروز خواهید شد..

  7. خانومایی مثل من که شوهرشونو دوست دارن و شوهرمم منو دوستداره ولی میل جنسیش کم و ضعیفه به حدی که چند ماهی یبار میاد سراغم باید چیکار کنیم من تابحال خیلی تلاش کردم و جلوی خودمو گرفتم و استمنا نکردم ولی واقعا نیازم برطرف نمیشه و اذیت میشم بشدت کاش خداوند یه راه حل واسع اینجور مواقع میذاشتن.
    مردا اگه خانومشون سرد باشه سریع میرن دنبال زن های صیغه ای ولی زن ها اجازه ندارن پس ما زن ها باید چیکار کنیم که شوهرمون اصلا توجهی به نیاز جنسی ما و برطرف کردنش ندارن.

    1. دنبال درمان همسرتون باشید. از طریق متخصص، روانشناس، طب اسلامی ووو ان شاءالله که نتیجه می گیرید

    2. من که ۳۳سال دارم هنوز مردم چه دردی میکشم هیچ کس نمیتونه بگه من این کارا نکردم یعنی خودارضایی نکردم نیست همچین شخصی. ولی بیشتر وقت‌ها جلوی خودم گرفتم بایاد خدا و پناه به خودش. من قبل دوست دخترم با هیچ زنی نبودم تا وقتی با اون آشنا شدم متاهل بود وارد زندگیم شد ۷سال باهم بودیم تا همین چند ماه پیش روزها هفتها با هم کنار هم بودیم عاشق هم بودیم مخصوصاً من که خیلی دیوانه وار عاشقش بودم هنوز هم هستم با اینکه از پیشم رفته دیگه اون حس قدیم رو نداره ولی هر وقت تصمیم به رفتن گرفت یه مدت میرفت من تا پای جون پا فشاری میکردم خود کشی خودزنی دوانه بازی آه ناله اشک میریختم. با اکل روزهای سختما سر میکردم تو نبودش دوباره برمیگشت پیشم ولی اینبار واقعی دیگه فهمیدم رابطه رابطه ی نیست نمیتونه تا همیشه باشه چون شرایط یه رازهای تو زندگیش زندگیمون بوده امکانش نبود که از یه راهی ازدواج کنیم به هم بریم چون حقیقت ان این حرفم پشت سرش نباشه گناه نباشه نمیخام توهینی باشه هرزه بود با خیلیها بود که خومم در جریانشون بودم با آشنا غریب ولی خدا منا عاشق اون کرد این حقم نبود خدایا همیشه میگفتم این تنها زن که دیوانه وار عاشقشم روانیشم دوستش دارم خدایا چی می شد این زن پاک بود تو زندگی من میومد چقد زندگیم زیبا میشد بهتین بزرگترین هدیه دنیا برام میشد حیف تا عمر دارم در داغ این موضوع داستان میسوزم آتیش میگیرم هیچ وقت هم فراموشم نمیشه از خدا و شما عزیزان میخام برام دعا کنید از فکر عشقش بیرون بیام یه زن هم تو زندگیم سر راهم بیاد که بتونم به اندازه اون عاشقش بشم مشکل عشق و احساس نیاز جنسی باهاش حلالم باشه ازین مشکل خود ارضای یاد اون عشق قبلیم بیرون بیام. من خیلی وقته که نماز روزه را یاد نمیکنم ولی همیشه پیش خودم گفتم یه روز اگه زن گرفتم میخام کنار زنم وایستیم دوتایی با هم هر وقت سر وقت نماز باهم نماز بخونیم این کار هم میکنم ولی اول خدا خودش باید به دادم برسه که شوق زوق بهم بده و به آرزوم برسونتم د

  8. سلام منم خیلی اپل این کارا انجام می دادم اما الان سعی می کنم دیگر این را کارا انجام ندهم

  9. سلام
    بچه ها خداوند در قرآن فرموده هرگاه شیپور شیطان را شنیدید یعنی فکر انجام گناهی سراغ تان آمد به خداوند پناه ببرید او ما را کفایت میکند
    من واقعاً موقع دروغ گفتن امتحان کردم خیلی جواب میده بیایم موقع فکر انجام خودارضایی به خداوند پناه ببریم و مثل حضرت یوسف بگیم خدا من به تو پناه میبرم از شر شیطان کمکم کن.التماس دعا

    1. عزیز من شما از همین دقیقه تصمیم به ترکش بگیر و با خداوند متعال عهد ببند که دیگه خود ارضایی نکنی و توبه کن
      هروقت هم وسوسه شدی خود ارضایی کنی سریع هررررر جور که شد از سر جات بلند شو و با خودت بگو چرا من باید این کارو بکنم چرااا هااا بعد با خوشحالی برو به کارات برس .همیشه توکلت بر خداوند متعال باشه .در همون لحظه سریع به فکر خداوند متعال باش.

  10. من خر نمیدونستم این کار حرامه و تو سن خیلی پایینی هم دچار این بدبختی شدم دچار بلوغ هستم تو این سن هیچ کاری نمیشه کرد و امید وارم خدا منو ببخشه

    1. من نمی‌دونستم که این حرامه.
      حدود ۴ یا ۵ ماه است که این که رو انجام میدم اما نمی‌دونستم که حرامه.
      من از این به بعد توبه میکنم که دیگه این کار رو نکنم. درسته که ممکنه برام سخت باشه اما دیگه این کار رو نمیکنم.

    2. سلام اگه توبه کنی و تصمیم به ترکش بگیری خداوند متعال تورو می‌بخشد اچفقط به یک شرط اونم اینه که دیگه تکرار نکنی مگر مجبور باشی.خدانگهدار

  11. سلام
    اگه خود ارضایی رو ترک کنیم بعد یه مدت طولانی ارضا نشویم ضرر ندارد
    برای مثال ۵ سال ارضا نشویم ضرر ندارد
    لطفا جواب بدید

    1. برادر من اگر خود ارضایی نکنی خود به خود مایه منی از تو خارج میشه وقتی که خوابی البته این گناه نیست چون دست تو نبوده و اگر بعدش غسل کنی میتونی نماز و روزه خودت رو به جا بیاری

    2. خیر بنده حدود ۷سال پیش این کار رو انجام می دادم و بعد از حدود یه ماه ترک کردم و هیچ مشکلی برام پیش نیومد تازه روال زندگیم هم خیلی خیلی بهتر شد توکل بر خداکنید

    3. برادر تو مردش باش ترک کن . اگه راهشو بلدی و صد درصد تا آخر عمر میتونی ترک کنی بذار کنار ضرر نداره . یعنی سیستم بدن خودش باتوجه به اون خودشو مچ میکنه . ممکنه بعضیها اونقدر رو خودشون کار کنن تاحتی به تدریج یال یکبارم دیگه یارو تو خواب جنوب نشه ولی اوایل ترک هفته ایی یکبار بعد ماهی دوبار بعد چند ماه یکبار همینجوری کم میشه . ولی کلا انسان لز شهوت و میل جنسی بوجود اومده و غریزه زندن ماندن و غریره گرسنگی و غریزه جنسی فویترین بخش غریزه انسان در حد غریزه زنده ماندن و هیج انسانی نمیتونه باهاش مقابله کنه چون اونقدر قویه که تمام بشر از میل جنسی بوجود اونده پس باید مدیریت بشه . با روشهای ورزش . مدیتیشن . کار . تمرکز فکر . کتاب معنوی . عشق . خودسازی . و روشهای تکتیکهای ذهنی . والا با اراده نمیشه بجنگ این هیولا رفت .

  12. سلام میخواستم بدونم اگه ترک کنیم خدا مارا می بخشد واگه بعدش غسل کنیم میتونیم نماز بخونیم واینکه اگر فشار عصبی بروی ما بود انجام بدیم گناه است

  13. تجربه خودم برای ترک خودارضایی
    اول از همه بشینین یه گوشه و عین یه بچه که از مادرش یه چیزی میخواد از حضرت فاطمه زهرا بخواین که 40 روز کمکتون کنه این کار رو انجام ندین
    بعدش سایت های پورن و کلیپ های تحریک کندده مانند کلیپ های اینستا رو نگاه نکنید تقریبا 50 درصد راه رو رفتید
    یه روز شمار روی صفحه گوشیتون برای 40 روز تنظیم کنید یا روی یک کاغذ بنویسید چون وقتی تعداد روزهایی که این کار رو انجام ندادین میبینین خود بخود انگیزتون برای بالا بردن تعداد روز ها زیاد میشه
    ممکنه خیلی وسوسه بشین که مثلا امروز 30 ماهه بذار امروز انجام بدم و از یکم شروع کنم یا مثلا شنبه شروع میکنم و از این حرفا رو کنار بذارید
    هر وقت دیدین دارین وسوسه میشین فورا از اون محل خارج بشین
    سعی کنید داخل حمام تا آخر حمام لباس زیرتون رو در نیارین
    برای 40 روز یه کار که خیلی وقتتون رو بگیره شروع کنید تا وقتی برای خودارضایی نداشته باشید

    1. سلام _ چله نشینی در امور معنوی و ترک گناه و تمرین پرهیزگاری ، از طرف عرفا و افراد صاحبدل ، خیلی توصیه شده و مطلبی که شما گفتید همین رو تایید می کنه.

  14. سلام
    من بارها سعی کردم خودارضایی را ترک کنم ولی چهار روز که بگزره شق میاد سراغم و انقدر اذیت مسکنه تا دباره خودارضایی کنم

  15. از نیروی شهوت استفاده کنید هروقت خواستید خودارضایی کنید یه آهنگ بزارید ورزش کنید یا برید بیرون اصلا تنها نمودید بخدا آخر خودارضایی آتش جهنم هست

  16. به دلت هم نیت کنی میشه مثال من می‌خوام غسل کنم تا از جنابت پاک شوم اما بشرطه که توبه کنی دوباره این کارو نکنی قبل از غسل اول اینجا (یعنی عورت خودرا میشویم) دهانت را ۳بار آب میگیری بعد تمام بدنت آب میریزیم مثل حمام

  17. سلام اگر قبلاازدواج کردیم و تجربه رابطه داشتیم و الان جداشدیم ونخایم هم زنا وگناه کنیم بااین حس خدادادی چکنیم پس؟ نمیشه سرکوبش کرد؟سرکوبش هم عوارض بالاتری داره…راه حل لطفا

    1. شما به مرور زمان ترک کن بعد یه مدت متوجه میشی که کامل از دستش خلاص شدی وخودارضایی دیگه سمتتون نمیاد

    2. ازدواج موقت راه حل کسانی هست که نمیتونن ازدواج کنن
      به قول حضرت علی اگر عمر ازدواج مکوقت رو بد جلوه نداده بود و حرام نکرده بود هیچ کس در دنیا زنا نمی کرد

    3. راه حلش اینه اول بدونی از زندگیت چی میخوای تکلیفتو رک و راست با خودت مشخص کنی بعد عاقلانه یک ادم خوب و در هم شان پیدا کنی که بهش حس خوب داری در اخر هم خیلی راحت میتونی باهاش رابطه داشته باشی و لذت ببری

  18. متاسفانه بنده با اطلاع به اينكه اينكار گناه هست و آگاهي به حس سنگيني و ناراحتي چندش آوري كه آدم از خودش بعد از اينكار بهش دست مي ده، اون هم بعد از حدود يك سال ترك اين كار، انجام دادم:( اميدوارم خدا من رو ببخشه، جالبه كه تا اينكار رو كردم انگار دلم سنگين شده و حتي يك نقطه هاي روشني كه گاهي مي ديدم امروز به صورت تيره ديدم، خيلي حالم بده مخصوصا وقتي به اين فكر ميكنم كه خدايي نكرده چقدر خجالت زده ميشم پيش كساني كه در دنياي ديگه راحت آگاه هستن به همه ما، خدايا من رو ببخش قول مي دم ديگه اين كار رو نكنم، غلط كردم سرور عالم ببخش كه تو بخشنده تريني

  19. سلام نزدیک به بیست و پنج سال سنمه و به خاطر اعتقاداتی که داشتم حدود نه سالی میشع که دست به خودارضایی نزدم اما مشکل اصلی اینه که شرایط کافی برای اینکه بتونم به عنوان یه همسر برای کسی تکیه گاه باشم رو به علت فراهم نکردن رفاه مالی و… ندارم و بنظرم کار درستی نیست که من بخاطر هوای نفسانی و شهوتم بخوام یکی رو تحت تنش قرار بدم ازون ور هم به علت مسائل بهداشتی عملی که از نظرم انچنان فرقی با حالت دیگش ندارع پیگیر ازدواج موقت هم نیستم
    ایا بنظر شما برای یک انسانی درین حالت من خودارضایی قبیح تر هست پیش خدا یا کارای دیگه ای که میشود بجایش انجام داد؟!

    یا علی…

    1. سلام هر وقت غریزه ی جنسی به شما فشار آورد یاد شیخ رجبعلی خیاط بیفتید که با کنترل شهوت اونم در یک شب به چه مقامی و کرامتی رسید.بازشدن چشم برزخی..نیروی جنسی اگه از راه حلال دفع بشه که خیلی عالیه اما اگه امکانش نباشه ولی از راه حرام دفع نکنید و تاجاییکه میتونید خویشتن داری کنید اون انرژی از چاکرای ریشه به سمت چاکراهای بالاتر حرکت کرده و شمارو وارد بهشتی میکنه که تصورش غیر ممکنه ضمنا با هر بار کنترل نفس قوی‌تر میشه اگه به هردلیلی شکست خوردید نا امید نشید سریع توبه و غسل کنید و تصمیم بگیرید دوباره این راه رو ادامه بدید خدا به همه چی میرسونتتون چونکه انرژی بسیار زیادی رو وارد کانالهای مختلف زندگیتون میکنید از جمله عشق و عرفان و رسیدن به عوالم ماوراء طبیعت که در خودش همه چی داره و کم کم صورت باطنی خودارضایی مثل سایر گناهان براتون آشکار میشه و نه تنها خوشتون نمیاد بلکه منزجر میشید حتی از فکرش و خداوند در قبال تلاشتون جهت حفظ پاکدامنی از گناه از برکات و نعمات خاص خودش رونمایی میکنه و تازه متوجه میشید اون شیطان ملعون چقدر سرتون کلاه میذاشته به خاطر نرسیدن شما به نعمت معنوی بزرگ و درخشان که به تنهایی روح شمارو از هر نیازی سیراب میکنه و میشه هم غذای جسم هم روح

    2. ازدواج کنید اینقدر سخت نگیرید. از خود خدا بخواید. رزق و روزی رو خدا بعد ازدواج میرسونه و زیادتر میشه. خودش گفته ازدواج خودش گفته توکل. فقط در انتخاب دقت کنید. دختر قانع و پاک تینت انتخاب کنید. گیر به قیافه و ظاهر ندید.

  20. سلام من حدود ده ساله ازدواج کردم ولی هیچ وقت شوهرمو دوست نداشتم وقتی بهم دست میزنه دنیا رو سرم خراب میشه بخام برم با یکی گناهای بزرگتری مرتکب میشم زنا خیانت پس من باید چیکار کنم خیلی فشار میاره بهم خیلی سخته

    1. سلام در این مسئله یا باید با شوهر خودت صحبت کنی خیلی جدی و مسئله رو بهش بگی و مشکل گشایی کنی یا اگه واقعاً از ته دل یعنی حاضری قسم بخوری که اینطوری راضی نیستی به روابط خودتون بازهم باید بهش بگی خواهر گرامی مگه چقدر عمر می‌کنی صداقت رو بذار وسط و نذار چیزی جلوتو بگیره خدا تو شماست یا الله خدا یارت

    2. دوست داشتن همسر از فرایض هست و واجب مثل نماز ، فقط به خوبی های همسرتون هرچند کوچک فکر کنید و بدیهاشو فراموش کنید ، البته باید این روند تداوم داشته باشه ، شاید یه مدت طولانی باید این رفتار رو تکرار کنید ولی باور کنید ارزشش رو داره، با خیانت کردن فقط صورت مسئله پاک میشه ولی حل نمی‌شه ، بدون چشم داشت بهش محبت کنید از خدا طلب صبر و تحمل کنید تا آرامش بیشتری داشته باشید

    3. دوست خوبم رابطه ی جنسی یک لذت دو نفره ست.به حریم شخصی و بدنت احترام بذار و اگر دوست نداری کسی بهت دست بزنه خودت رو واسش عریان نکن.اول با شوهرت صحبت کن اگر دیدی حرفاش باب میلت نبود رهاش کن بعد برو با کسی که مال توعه و حس خوب و‌دوست داشتنی بودن بهت القا میکنه …عمر باارزشتو بیشتر از این با ادم اشتباهی حروم نکن.اینو براساس تجربه شخصی خودم و دوستانم بهت میگم.

  21. سلام من متاهل هستم وخیلی شهوتی هستم دست خودم نیست باهمسرم نزدیکی دارم ولی خیلی کم دچار این لغزش خودارصایی میشم و بشدت ناراحت میشم بعدش .ادم معتقدی هستم اهل نماز روزه دعا قران همه چی هستم ..نمیدونم چیکارکنم چند بار توبه کردم بازم لغزش کردم ..توروخدا کمکم کنید ک دیگه این کارو نکنم…😔😔😔😔😔😔

    1. شماکه متاهلین بایدسعی کنین روابطتون روباهمسرتون زیادکنین وخودارضایی روابط زناشویی روخراب میکنه به خاطرساختارمغز

  22. سلام یادتون نره سجده کنین و توبه کنین… :
    من از آقا امام حسین (ع) جواب گرفتم ، 2 سال درگیر بودم و یه شب چندتا ویدیو راجب امام حسین و شفاهایی که داده دیدم و یادمه کلیپ های 1 دقیقه ای بود و همینجور که گریه میکردم ازش کمک خواستم ، به خدا قسم بعد از اون معجزه شد.. من معتاد این کار بودم ولی بعد اون شب راجب اون افکار سرد بودم و مثلا حتی حدود یک ماه گذشته بود اما یه زره هم به انجام دادنش فکر نکردم
    فقط از امام حسین بخوایین فقط خودش کمک میکنه

  23. سلام
    من واقعا دچار مشکل هستم.. اذیت میشم.. جلوی خودمو میگیرم.. خیلی گریه م میگیره احتیاج دارم.. امکان ازدواج ندارم حتی موقت.. پس من چیکار کنم؟ حداقل در حدی که احساسم فروکش کنه هم نمیشه خودم و لمس کنم؟

    1. ورزش سنگین مثه دویدن چن ساعت و خودمونو مشغول یه چی که دوس داری یه حرفه کنیم و با خدا وقت بگذرونیم و بدونیم امروز فردا تموم میشه بالاخره دل نبندیم به این دنیا،کمتر غذا بخوریم مشغول باشیم

  24. سلام اگه نمیدونستیم و الان تاره فهمیدیم چی چکار کنیم تا گناهمون بذترف شه لطفا بگید . من هر دفه که این کارو میکردم لذت بخش بود ولی الان خلیلی ناراحتم ولی من به این حس نیاز دارم لطفا بگید چکارکنم که گناهانم زرط ف شه

  25. اگر کسی خودارضایی کرد آیا مثل شراب خوردن که تا ۴۰ روز بدن ناپاکه و عبادت قبول نمیشه. بعد از خود ارضایی بدن تا چه زمانی ناپاکه ، و اینکه برای از بین رفتن گناهش بعد از ترک خودارضایی باید چیکار کنیم.

  26. چطور است که خود ارضایی هم باعث خستگی میشود و در عین حال باعث اختلال در خواب میشود انفاقا خیلی ها این عمل را انجام میدهند تا خوابشان ببرد

  27. سلام خود ارضایی عامل اصلیش تماشای فیلم های پورن و بیکاری و چرخیدن در اینستا گرام هست . بعد از ازدواج هم نمیشه ترک کرد.

    1. چرا بعد ازدواج نمیشه خودارضایی رو ترک کرد ؟ مگ رابطه جنسی آدم رو سیر نمیکنه ؟

  28. ترو جون مادرتون یکی سوال منو جواب بده
    نیاز جنسی در دوران بلوغ به اوج خودش میرسه، یعنی من نیاز دارم با یک جنس مخالف ارتباط داشته باشم، خود ارضایی که حرومه، تو این سن هم که نمیشه ازدواج کرد پس ما جوون ها چطور باید نیاز جنسی مون رو برطرف کنیم؟؟؟؟

    1. سلام میشه با احتلام خودش خودکار مشکل حل میشه
      اما برا بعضیا خیلی کم رخ میده برا بعضیا هم خیلی زیاد

    2. خودتونو با ورزش و سرگرمی های مفید و بودن در جمع دوست های سالم تاکید میکنم سالم ، سرگرم کنید انقدر ورزش کنید بدوویید و ورزش های دسته جمعی انجام بدید که از خستگی فقط شب به خواب برید و هیچ کاری نتونید انجام بدید صبح ها هم زود خودتونو مجدد مشغول کنید

    3. تا میتونی سر خودتو به چیزای بزرگ گرم کن الان سن طلایی زندگیته. از دستش نده.فکرای بزرگ چیزای کوچیک رو از سر راه بر میداره. فک نکن بزرگترا متاهلا هم اگه خودشون رو حفظ نکنن بازم گناه میکنن. همه باید سعی کنن قوی بشن.

  29. سلام من الان از دی ماه سال پیش تا آبان امسال دارم ادامه میدم و واقعا دارم خسته میشم شما راهکاری نمی‌شناسید که بتونم سریع تر ترک کنم این عمل زشتو؟

    1. اول سخت نگیر . دوم تمام انسانهای جهان انجام میدن و عذاب وجدان نگیر . سوم غریزه جنسی از غریزه زنده ماندن قویتره و تمام وجود انسان از میل جنسی بوجود اومده . چهارم کم کن و مدیریت . ورزش کار . تمرکز رو کتابهای معنوی خارجی . ذهنیت خودتو خیلی بالا ببر .

  30. سلام. متاسفانه 8 سال هست كه بيماري اعصاب دارم. و از هيچ نظر توانايي رفتن سر كار هم ندارم. بارها دكترم رو عوض كردم . بارها هم اقدام براي كار كردم ولي نميتونم حواسم رو جمع كنم. اخيرا هم خيلي با خودم حرف ميزنم. طوري كه اصلا نميتونم رو كارم تمركز كنم. استارت مريض شدنم هم متاسفانه رفت و آمد با آدمهاي بسيار وحشتناك سازمان يافته و از خدا بي خبر بود.
    ولي با وجود همين بازم چندين بار اقدام به كار كردم، ولي بحث تمركز رو نميدونم چجوري بايد درستش كنم.(البته اطرافيان ميگن خيلي به خودت تلقين ميكني). با اين وجود اميدم رو از خدا از دست ندادم چون به خاطر خدا و اهل بيت با اون نامردها جنگيدم و اونا منو به اين روز انداختن. با همين وجود هم مطمئن هستم خدا جبران ميكنه و تا حالا هم كرده. يه جا يه موقعيت عالي داشتم كه بتونم با مدرك جرمشون رو ثابت كنم، ولي بازم اون مقوله ترس اومد سراغم يك. وخيلي هم تو تصميم گيري دچار دلهره ميشم. منشع ترس هم نداشتن تمركز هست. اميدوارم بتونيد كمكم كنيد.

  31. یکی از بهترین روش ها حجامته که سطح صفرای خون رو پایین میاره و باعث میشه میل جنسی کم بشه.البته در فصل مناسب و روز مناسب انجام بشه.دومین روش استفاده از اسانس نعناع خوراکی(با اسانس نعناع فلفلی اشتباه نشه!) به صورت موضعی روی آلت تناسلیه که باعث کاهش تحریک پذیری آلت تناسلی میشه و برای درمان زود انزالی هم خیلی مناسبه و بعد از اینا هم کنترل افکار و عدم خودتحریکی با فیلم و …است.ضمنا ی چیزی تو احکام ذکر شده که ایراد داره .حتی بر اساس فتواهای برخی مراجع.اونم اینه که گفتن صحبت کردن با همسر اگر باعث لذت جنسی و انزال بشه حرام محسوب میشه.بله در صورتی که همزمان با صحبت شخص خودشو تحریک کنه فرق داره اما صرف صحبت جنسی با همسر به صورت تلفنی یک لذت حلاله که ممکنم هست در برخی افراد باعث انزال بشه وحرام هم نیست!

  32. سلام من تاقبل اینکه این مقاله رو بخونم نمی دونستم خود ارضایی حرام است و این کار رو انجام میدادم آیا جای بخشش برای من پیش خدا وجود داره

    1. آره ولی نباید تکرار شه ( تا اونجایی که من می‌دونم ) ولی خدا بزرگه میبخشه اگر توبه کنی و تکرار نکنید

  33. سلام من ۱۲ سالمهو همین الن یکم خود ارضایی کردم و سریع قطع کردم اما بعدش منی اومد الان خیلی ناراحتم و نمیدونم چی بگم که در دنیای اخرت خدا منو ببخشه لطفا بگید لطفا خیلی نیاز دارم

    1. نگران بخشش خدا نباش! خدا بخشنده اس،برو در رابطش مطلب بخون،مطالعه کن،روش وقت بزار تا به نتیجه مطلوب برسی

    2. سلام – 12 سال؟ – انشاء الله که خداوند سبحان شما را کمک کنه – خیلی زود توی دام شیطان افتادید – اصلا تکرار نکنید – وحشتناکه –

    3. نترس داداش چیزی نیس تو برو غسل کن و تبه کن خدا میبخشه تورو چون الان کاملا پشیمونی

    4. به نظرم اول توکل به خدا و اهل بیت (ع)
      بعد مهمترین کار ورزش کردنه . ورزش انرژی آدم رو میگیره و اجازه اینکارو نمیده هربار که داشتی به میرفتی سمت گناه برو یه ذره بدو یا هر کاری که دیگه انرژی نداشته باشی
      یا علی

    5. بله آلتایب کما ذمبک لا ذنبه بله توبه کننده مانند این میباشد که در عمر خود گناه نکرده باشد از ته دل توبه کند دوباره این کار را نکندبله خدا بندگان توبه کننده را خیلی دوست داره

    6. توبه کن نگران نباش خدا می بخشد ! و دو چیز رو یادت باشه . اول اینکه هرگز نگذلرید بخشش خدا شما را مغرور کند . دوم اینکه هر کی تقوا پیشه کرد و صب رکرد خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نمیکند !!!

    7. خدا بخشنده تر از اونی هستش که ما فکر می‌کنیم ، به شرطی که هرچی می‌گه گوش بدیم و خطامونو تکرار نکنیم ، در ضمن بهت تبریک میگم با این سن کم با خدا ارتباط داری و دوست داری خلاف هوای نفست عمل کنی

    8. من از بچگی این کار می‌کردم.
      این باید اینجا اقرار کنم .
      اولین بار تو سن ۱۳ در حین درس خواندن شب بود که خوابم برد و تو خواب اوضاع شدم .
      حس خوبی بهم داده بود .
      رفته رفته آیت حس بیشتر شد بعد این مدت که الان ۳۴ سالمه
      میگم خدایا ما که دوست نداشتم تجربه شو کنیم .
      و در واقع کاش این حس ناخداگاه باعث شروع این چنین کار زشت شد.
      الان درگاه خداوند میخواهم تمام کسانی که مرتکب این اعمال شدن بخصوص من توبه ما را بپذیرد و از خداوند متعال طلب بخشش دارم .
      خدایا توبه میکنم دیگر مرتکب این گناه نشوم .
      خدایا تو پاک و معصومی ،و گناهکاران نزد تو دوام ندارن.
      گناه مان را ببخش و توبه ما را بپزید.
      آمین.
      اللهم أنت ربي لا إله إلا أنت، خلقتني وأنا عبدك وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت، أعوذ بك من شر ما صنعت وأبوء لك بذنبي فاغفر لي فإنه لا يغفر الذنوب إلا أنت.♥️خدایا تو پروردگار من هستی، معبودی جز تو نیست، تو مرا آفریده ای و بنده تو هستم و تا آنجا که بتوانم به عهد و عهد تو پایبندم.

  34. شوهرم هیچ جوری نمیتونه سیرم کنه اصلا اهل دکتررفتن واینکت قبول کنه مشکل داره هم نیست خودش راضیه اما من سیرنمیشم آیامیتونم خودارضایی کنم؟ پس چکارکنم دیوونه وعصبی میشم یعنی خدااینطوری راضی هست

    1. سوره ناس رو زیاد تکرار کن دوست عزیزم 👏🏻
      پناه میبرم به خدا از شر شیطان رانده شده از درگاه خدا و به این فکر کن که اگر ما انسانها از دستورات پروردگار مهربانمان سرپیچی کنیم مثل شیطان از درگاه پر مهرش رانده خواهیم شد..
      من الشر وسواسِ الخناس

      به امید روزی که برای همیشه از شر شیاطین های درونمان خلاص شویم..
      خدا ارحم الراحمین است فقط صدایش کن از تمام درون و باورت به هر مشکلی که خوردی نه تنها این موضوع

      یاعلی🖐🏻🌈

    2. واقعا منم همین مشکل رو دارم با خانمم خب چکار کنم زن دیگه گرفتن که امکان پذیر نیست برام پس تا آخر عمر خودمو نگه دارم آیا راهی وجود داره

    3. این مشکل شما است شما زنا خیلی وقت میبره تا درمانتون کنن ولی مردا نمیتونن زمان زیاد باشن تو رابطه

    4. ارمیتا
      شما طبع گرم دارید یعنی زور ارضا نمی شوید این مشکل کاملا طبیعی هست میری دکتر انشالله حل میشود

    5. شوهرتون آگاهی کافی نسبت به روابط جنسی با همسر نداره ، چند تا کتاب تو زمینه روابط جنسی با همسر بگیرید و در دسترسش قرار بدین ، خودتونم جلوش بخونید تا تحریک بشه بخونه، رودربایستی رو بذارید کنار و راه‌هایی که برای ارضا شدنتون دوست دارید رو بهش بگید، حین رابطه بهش بفهمونید از کدوم کارش بیشتر لذت می‌برید تا تکرارش کنه، وقتی استراحت کافی کرده و یه غذای خوب خورده ازش درخواست رابطه بکنید

    6. منم همینطور. بخدا شوهرم اصلا هیچ جوری تحریک نمیشه. چندماهی یبار خودش نیاز پیدا میکنه. پس کسایی مثل ما باید چیکار کنیم

    1. سلام بزرگوار! نیت غسل جنابت می کنید به همراه غسل بدل از وضو و غسل استغفار بعد شروع می کنید که غسل، ترتیبی ،ابتدا سر و گردن، بعد نیمه راست بدن و سپس نیمه چپ بدن و غسل تمام. در نظر داشته باشید که با یه غسل می توانید چند نیت بکنید و نیازی به چند بار غسل کردن نیست.
      التماس دعای فرج

  35. سلام
    اگه تا حالا نمی‌دونستیم این کار گناه هست و انجامش می‌دادیم ولی الان فهمیدیم، آیا توبه ی ما قبول هست؟ برای توبه باید چی کار کنیم؟

    1. سلام
      بله توبه قبوله برای توبه کردن احتیاج به کار خاصی نیست همین که پشیمون باشی کافیه یا حالا اگه هم خواستین می تونین ۱۰۰ تا استغفِرالله بگین

    2. سلام ، بله به شرطی که واقعا دیگه اون عمل حرام رو انجام ندین ، برای توبه به خودتون قول ندین که هرگز این کار رو انجام نمیدهم و ..

    3. خدا همیشه گناهان بزرگ ما رو به کوچکترین کارهای خوب ما میبخشه ، پس امیدوار باشید و برای جبران گناهان به دیگران خدمت کنید

    4. قطعا غیر ممکنه که شما ندونسته باشید که این کار گناهه،اما اگر واقعا نمی‌دونستین و توبه کنین قطعا خدا با روی باز گناهتون رو میبخشه

    5. قلبی و زبانی از اون عمل زشت، پشیمان باشید و عهد ببندید که دیگر تکرار نکنید. ؛ و اینو یقین بدونید که خداوند توبه پذیر هست.

  36. من ادم معتقدی هستم اما واقعا هرکاری کردم نتونستم ترک کنم😞😓مشکل بعدیم اینه که تو دینه ما میگه اگه فردی احساس نیاز به ازدواج کنه و ازدواج نکنه گناهکاره، و متاسفانه زمونه خیلی تغییر کرده قبلنا مردم تو سن 18،19 سالگی سر زندگیشون بودن اما الان میبینی یارو 30 سالشه هنوز ازدواج نکرده، من تقریبا 16 سالمه 😓😞امیدوارم خدا به همه ی کسانی که این مشکل و دارن یاری بده تا ترکش کنن

    1. یه چنتا توصیه داشتم براتون اول به خدا و امام زمان(عج) توکل کن دوم اینکه اگه گرم مزاج هستی با مشورت با پزشکتان حجامت کنید سوم اینکه سعی کنی آروم آروم زمانش بیشتر کنی مثلا اگه الان یک روز در میان میکنی رفته رفته زمانش زیاد کنی مثلا بکنی هر سه روز یه بار و رفته رفته بیشترش کنی تا کلا ترک کنی چهارم اینکه سعی کن وقتی افکار و هوسش میزنه به سرت هی معتل کنی یعنی بگی حالا میرم و هی به تاخیر بندازی

    2. خوب شما اصلا کاری به جامعه نداشته باش جامعه هزار تا غلط مبکنه هزار تا افکار غلط بین جامعه هست دلیل نمیشه شما هم بخوای همون کارو بکنی، خیلی هارو دیدم تو ۱۸ که هیچ ۱۵ تا به بالا ازدواج کردن،اصلا سخت گیری نکن تو سن ازدواج و تا موقعی که ۱۸ سالت بشه خودتو سخت مشغول کسب درامد و پول دراووردن کن و خیلی ورزش کن انقدری که شب فقط بخوابی و نه بتونی فکر کنی نه کاری بکنی،صبح زود هم پاشو به ادامه فعالیت های ورزشی و درسی و…

  37. سلام کسانی که ازدواج کرده اند کاملا درک و تجربه خوبی از ارتباط جنسی با همسرشان دارند. بعد از ارتباط جنسی با همسر یکنوع سبکی خاص و مطبوع و دلخواه ایجاد می شود.
    در حالیکه در مسئله خودارضاعی فرد دچار نوعی سفتی عضلات عصبانیت پرخاشگری و پوچی محض می شود.
    کسانی که ازدواج نکرده اند؛ درک درستی از رابطه جنسی ندارند. رابطه جنسی سالم با همسر؛ فرد را به سمت ایمان می کشاند.

    1. دقیقا.حتی رابطه جنسی با همسر رو میشه یوی از بزرگترین ثواب ها پیش خدا دونست یه دیثی هم خونده بودم که هر کس با همسرش رابطه جنسی برقرار کنه و بعدش غسل کنه از هر قطره اون غسل یک باغ در بهشت به اون شخص میرسه. این حدیث عم مدرکی هست بر والا بودن و ارزش بسیار رابطه جنسی با همسر البته خیلی احادیث زیادن در این زمینه پیشنهاد میکنم حتما بخونید تو اینترنت.

  38. خود ارضایی گناه چون گفتین برای بدن ضرر داره و …
    و سوالی که ذهن منو درگیر کرده اینه که اگه گناهه چرا موقع ارتباط ۰نسی با همسر گناه نیست مگه اون موقع ضرر ندارد خواهشاً یکی جواب بده

    1. خود ارضایی به معنی تجاوز از قانون و آفرینش خداوند و تغییر در طبیعت انسانه.در قرآن اومده که ما همه موجودات رو از زن و مرد جفت آفریدیم تا درکنار هم آرامش برسن. ولی وقتی خود ارضایی کنی شاید فقط جسمت ارضا بشه،اما اون ارضا شدن بدتر از ارضا نشدنه، چون روح رو ناپاک میکنه،و روح آدم تنها با رابطه جنسی با همسرش باید آرامش بگیره نه خودش.توضیحات خیلی زیاده اینجا نمیگنجه،فقط گفتم که تفاوت اون دونوع ارضا شدن زمین تا آسمونه.

  39. من کاملا موافقم که این عمل بسیار ناپسند است. ولی شما هیچ مدرکی ندارید که نشان دهد باعث تحلیلی قوای جسمانی و یا ضعیفی چشم شود. هیچگونه ارتباطی ندارد و بار ها ازمایش این را نشان داده. برای تایید حرف خود ( خود ارضایی بر جسم اسیب وارد میکند) دلیل علمی بیاورید و توضیح دهید

    1. منم دچاراین مشکل هستم بعدازاینکه بهم تجاوزشدتوسط معلم مرد درسن کودکی این عمل خودارضایی من شروع والان مدت دوازده ساله که ادامه دارد وهرباربیشترسعی میکنم که این کارو نکنم اماواقعیت اینه این عمل مرا ازخوداز دیگران دورکرده وزندگی روباناامیدی وگناه سپری میکنم واز خیلی چیزاعقب افتادم وخودمولایق نمیبینم وحتی هم صحبتی بابقیه ویه سری اشتباهات دیگه ومهم ترینش اینه که خیلی ساله درداین تجاوز رو بدون اینکه کسی بدونه به دوش میکشم وخودرامتمایز ازافرادمیدونم خیلی سخته درحین اینکه ازدواج نکردی امازن باشی اونم درکودکی که واقعابی پناهی وقدرتی برای دفاع نداری برای من همه عوارضی روبه همراه داشت تاجای که دیگه ازهرچیزی که نصیبم میشدخودداری میکردم وفکرمیکنم زندگی نمیکنم یه مرده ام که فقط یه جسم بی فایده روبه دوش میکش

  40. من نزدیک به ۱۰۰ روز هست که پاکم دوستان‌وقطی فکر اومد سراغتون با خودتون بگین کنترل من دست خودم هست نه دست شیطان در دوره ی ترک سعی کنید اصلا سراغ گوشیتون نرید چرا که هر موقع امکان داره باز دوباره شیطان بیاد سراغتون هر موقع هم اومد سوره ی حمد رو بخونید که ناله ی شیطان در میاد اینا رو من از خودم نمی گم در قرآن خوندم یاد مرگتون باشین شب اول قبر نکیر منکر میان بالا سرتون دنیا دو روز روز اول بدنیا میایی و همه از دیدن شما خوشحالن روز دوم مرگتونه که ناراحت هستن مراحل رشد شما میتونه در این دو روز به ثانیه بگزره و میتونه به ساعت باشه برای تمام کسانی که درگیر هستن از خدا می خوام به حق پنج تن به حق روح رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم تمام کسانی که درگیر این گناه هستن ترک کنن همتون رو دعا میکنم زمانی که شهوت بر شما غلبه کرد دو رکعت نماز بخونین تقدیمش هم بکنین به پنج تن امام زمان و الله

  41. سلام راه دمانش چیست؟ افکار میاید در ذهنم و واقعا نمیدونم چجوری کنترلش کنم ؟ مخصوصا نصفه شبها.آدم معتقدی هستم و تنها عیبم همینه.نمیتونم کنترلش کنم.

    1. سلام، یه راه ساده برای کنترل افکار اینه که از افکار جایگزین استفاده کنید، مثلا وقتی اون فکر اومد به ذهنتون می تونید فورا یک فکر دیگه که بهش علاقه دارید جایگزین کنید و حتی درباره اون ویدیو ببینید یا سرچ کنید و کلا خودتون رو با فکر جدید مشغول کنید، این تکنیک ساده خیلی کاربردیه که یکی از تکنیک های کنترل افکار در دوره ترک خودارضایی بود. امیدوارم که کمکتون کنه. موفق باشید.

    2. بی ذحمت چند راه خوب برای ترکش بگید من تت یه ماه رفتم بعد تو خواب … اومد این رو من چی کار کنم . چطوری افکار بد رو از خودم دور کنم؟

    3. درود خدا یگانه بر شما هر روز جلوی آینه با صدای بلند بگو من قادر به ترک گناهانم هستم .من عیار دار و گروهم.من لایق بهترین ها هستم

    4. برادران عزیز …دعای عهد خیلی تاثیر گذاره صبا وقتی که می‌خونی …عهد با آقا می‌بندی که گناه نکنی حالت قول میمونه،،،مثلا میگی آقا قول میدم امروز تو رو ناراحت نکنم،همیشه،حس کنید یکی شما رو میبینه،،..واقعا هم میبینه،،اونم خداس،،دوستان خدا ما رو میبینه،،پس این عمل زشت رو نکنیم،جلو خدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا