خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / بلاگ / علت درد زير شكم بعد از خودارضایی چیست؟ 7 دلیل اصلی

علت درد زير شكم بعد از خودارضایی چیست؟ 7 دلیل اصلی

درد زیر شکم بعد از خودارضایی

یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از خودارضایی به سرعت با آن مواجه شوید درد زیر شکم است. این درد ممکن است در هر سری خودارضایی ایجاد نشود ولی بروز این مشکل می تواند آسیب بسیار زیادی به بدن شما بزند. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به علت درد در زیر شکم بعد از خودارضایی انداخته و در مورد این مشکل اطلاعات کاملی را به شما ارائه خواهیم کرد.

آیا گرفتگی عضلات بعد از خودارضایی طبیعی است؟

بسیاری از افراد پس از خودارضایی و ارگاسم دچار گرفتگی عضلات می شوند. گاهی اوقات دلایل این گرفتگی ها جدی نیست، اما در موارد دیگر مشکل جدی است و نیاز به درمان دارند. هر کسی ممکن است بعد از رابطه جنسی و خودارضایی گرفتگی عضلات را تجربه کند.

بسیاری از افراد پس از خودارضایی دچار گرفتگی عضلات می شوند اما احساس ناراحتی می تواند نشان  دهنده این باشد که به شکل غیر طبیعی خودارضایی می کنید و یا مشکل پزشکی دارید که باید برطرف شود.

در نتیجه می توان گفت گرفتگی عضلات بعد از خودارضایی یک مسئله طبیعی نیست و اگر به صورت مداوم با چنین مشکلی مواجه هستید نیاز است تا علت بروز این مشکل را تشخیص دهید.

علل درد زیر شکل در زنان بعد از خودارضایی

زنان ممکن است به دلایل مختلفی پس از خودارضایی دچار گرفتگی عضلات شوند. شایع ترین علل گرفتگی عضلات پس از خودارضایی در زنان به شرح زیر هستند:

1. موقعیت رحم

رحم کج شده، به ویژه زمانی که بیشتر به پشت متمایل می شود خطر گرفتگی عضلات در طول خودارضایی را افزایش می دهد. افرادی که رحم‌شان در چنین موقعیتی است بیشتر احتمال دارد تا با مشکل گرفتگی و درد در قسمت تحتانی شکم، لگن، کمر و واژن مواجه شوند.

رحم کج شده که به نام رحم برگشت خورده نیز شناخته می شود، می تواند باعث درد لگن، بی اختیاری خفیف، دیسپارونی (رابطه جنسی دردناک) و مشکل در باروری شود.

2. اندومتریوز

اندومتریوز اختلالی است که در آن اندومتر یا پوشش داخلی رحم خارج از رحم رشد می کند. در بیشتر موارد این بیماری تخمدان ها، بافت پوشاننده لگن و لوله های فالوپ را تحت تاثیر قرار می دهد.

اندومتریوز از هر ده زن یک نفر را در طول سال های باروری تحت تاثیر قرار می دهد که 176 میلیون زن در سراسر جهان را شامل می شود.

زنان مبتلا به اندومتریوز بیشتر احتمال دارد که پس از خودارضایی یا مقاربت جنسی بسیاری از علائم از جمله پریودهای دردناک، و ناباروری و گرفتگی عضلات را تجربه کنند.

3. کیست یا فیبروم

فیبروم های رحمی (رشدهای غیر سرطانی رحم) و کیست های تخمدان اغلب بدون علامت هستند. در برخی موارد بسته به محل و اندازه آن ها می توانند علائم مختلفی داشته باشند. هنگامی که کیست ها یا فیبروم ها علائم ایجاد می کنند می توانند پس از خودارضایی و مقاربت جنسی نیز باعث ایجاد درد زیر شکم شوند. ضربانی که با ارگاسم اتفاق می افتد باعث تنش می شود که بر کیست ها یا فیبروم ها تأثیر می گذارد و در نتیجه می تواند درد و گرفتگی را به وجود بیاورد.

علل درد زیر شکم در مردان بعد از خودارضایی

گرفتگی عضلات پس از خودارضایی تنها مختص به زنان نیست و برخی از مردان نیز می توانند آن را تجربه کنند. از مهم ترین دلایل بروز این مشکل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

4. پروستاتیت

التهاب غده پروستات یکی از مهم ترین دلایل درد زیر شکم بعد از خودارضایی است. شواهد نشان می دهد که پروستاتیت سومین بیماری شایع دستگاه ادراری است. التهاب غده پروستات می تواند باعث درد لگن و گرفتگی شکم در حین و بعد از رابطه جنسی یا خودارضایی شود.

4. سبک خودارضایی

برخی افراد به صورت خشن و غیر طبیعی خودارضایی می کنند. عوارض خودارضایی در این مدل بسیار زیاد است و از مهم ترین آن ها می توان به گرفتگی یا درد شکم اشاره کرد. البته توجه داشته باشید منظور ما این نیست که اگر آرام خودارضایی کنید، عوارضی ندارد! خیر، عوارض خودارضایی بسیار جدی می باشد و در هر صورت برای شما مضر است.

5. عفونت

عفونت های زمینه ای نیز می توانند باعث گرفتگی عضلات پس از خودارضایی شوند. بیماری های مقاربتی، عفونت های قارچی، عفونت های دستگاه ادراری و بیماری های التهابی لگن از دلایل درد زیر شکم بعد از خودارضایی به حساب می آیند.

6. فتق

فتق باعث ایجاد درد بعد از خودارضایی می شود که می توانید آن را در شکم، کشاله ران و لگن احساس کنید.

7. انزال دیررس

مسئله دیگری که علت درد زیر شکم بعد از خودارضایی به حساب می آید انزال دیررس است. انزال دیررس یکی از مشکلات جنسی است که در برخی از افراد رخ می دهد. انزال دیررس سبب می شود تا خودارضایی طولانی شود و به همین واسطه میزان فشاری که به عضلات درگیر در خودارضایی وارد می شود افزایش پیدا کند. وارد شدن این فشار به شکل طولانی مدت باعث بروز درد شدید در ناحیه شکم و زیر شکم خواهد شد.

درد شکم بعد از خودارضایی

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر گرفتگی و درد زیر شکم شدید را بعد از خودارضایی تجربه می کنید و این مشکل به طور مداوم رخ می دهد باید به پزشک مراجعه کنید. خونریزی از ناحیه تناسلی یا ترشحات در کنار تب یا سایر علائم جسمی و روانی نیز علائم دیگری هستند که در صورت داشتن این موارد نیاز است تا حتما از پزشک کمک بگیرید.

به صورت کلی عوارض خودارضایی بسیار زیاد است و به همین دلیل نیاز است تا حتما برای ترک خودارضایی اقدام کنید که بتوانید این عوارض را از بین برده و به سلامت بدن خود کمک کنید.

در صورتی که قصد دارید تا خودارضایی را برای همیشه کنار بگذارید، وب سایت ترک سریع بهترین مرجع برای ترک خودارضایی می باشد و می توانید از محتواهای موجود در این وب سایت استفاده کنید.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به یکی از عوارض خودارضایی انداخته و بیان کردیم که علت درد زیر شکم بعد از خودارضایی چیست و چرا زنان و مردان با چنین مشکلاتی مواجه می شوند. از آن جایی که این درد اگر به طور مداوم اتفاق بیافتد یک مشکل غیرطبیعی است، در صورت تجربه چنین دردی لازم است تا از پزشک متخصص بخواهید تا وضعیت بدن شما را بررسی کرده و همچنین به صورت اصولی اقدام به ترک خودارضایی کنید.

ترک خودارضایی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

 تنها راز اصلی ترک سریع خودارضایی 

 صد در صد تضمینی

اگر بابت انجام خودارضایی احساس گناه داری، پس وقتشه روی دکمه قرمز زیر کلیک کنی و مسیر ترک خودارضایی رو شروع کنی

میخواهم خودارضایی را ترک کنم
close-link